BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
HELLO EINA RANIA DISINI , EINA NAK CITE SAL PENGALAMAN IDUP EINA JEW . . . SO ENJOY FOR IT !

Thursday, December 16, 2010

my mama & abah ..

abah & mama ku ... 


dorg boleh dikatakan pasangan yg x boleh berpisah .. 
abah die seorang yg sangat baik dan peramah .. sape2 yg tegur die ,, mesti die senyum jeh ...
abah , memang orang yg paling baik sedunie kot .. die selalu berdakwah .. die sangat wara' .
sume org yang kenal die mesti dorg akan terkenangkan selalu .. sume keputusan die sume bagus2 .. 
aku sangat sayang abah sbb sume  bende yg aku nak .. sume die bg .. tapi aku degil sikit sbb aku nie x ske sangat blajar .. die seorang pelajar yg terbaik .. die sambung blajar sampai dapat master .. mase die dapat master tu aku dah 1 tahun .. die seorang guru .. lepas die berkawin ngan mama .. kene posting g ke sarawak selama 5 taun kot kalau x silap la .. lepas tu die boleh tukar pulak balik ke KB kejap .. dalam beberapa taun ... pastu die kene posting pulak ke johor ... mase kat johor tu abang yg kedue aku tu dilahirkan .. mase tu aku x de lagi .. jap2 .. tgk gambar die dulu ...

nie mase abah duk shanghai .. abah just g mama ,, aku kena tinggal ngan abang n kakak aku ..
ah x ingat na ckp .. name abah Ibrahim b. Yunus ...

aku sambung balik ... lepas abah mengajar kat johor selame 5 tahun kot .. abah sambung blaja kat machang na buat master ... di situ la aku di lahirkan Hospital Machang ... lepas tu abah kene tukar lak ngajar kat pasir pekan , Kelantan .. lepas kat pasir pekan g lak bachok ... abah ulang alik bawak kete dari KB sampai bachok .. lebih kurang 30km kot dari KB ke Bachok .. lepas mengajar kat situ 6 taun sebagai penolong kanan pentadbiran , abah teringin nak jadi pengetue sekolah .. lepas tu kiteorg berpindah la dari KB , Kelantan ke Kajang , Selangor ... lepas 1 setengah abah menghebuskan nafasnye yg terakhir di sekolah tersebut ... aku sangat sedih ... mama berkabung sampai 4 bulan setengah ... abah di kuburkan di kubur Banggol , KB , Kelantan ... pada 11 julai 2010 . 




Mama pulak , perangai nye cam biase jeh .. tapi kalau mama marah sume org lari ... haha .. 
mama seorang yang baik tapi die suke mengomen .. kalau die jumpe jeh org mesti die komen , senanye sume adik beradik die pon cam tu .. hehe .. mama orang kelantan jeh .. mama belajar x sampai habis ... die blajar separuh jalan jeh sebb ayah die kawin kan die dengan abah terlalu awal ... mase tu mama still form 5 .. mama x sempat na amik pekse spm , teros kawin ... orang dulu kan selalu kawin awal ... perkahwinan mama ngan abah nie cam di pakse la .. tapi kekal sampai akhir hayat .. aku ske cam tu ... mama ngan abah beze 7 taun ... jauh tu ... kuarge kiteorg ske berjalan sbb tu lah aku nie jenis x ske duk umah .. hehe .. nie plak gambar mama  ..

  nie mama mase kat shanghai .. dulu mama slim jeh ... lepas jeh aku lahir mama jadi cam nie ... hehe ...


aku sayang mama ngan abah aku  ... mama , kalo x mengomen ape sape2 tiap2 ari , org panggil bukan mama la tu .. die juge ske bergosip ... mak die pon same jenis ske bergosip ... dasyat kan ... haha .. itu lah mama aku ... ok lah sampai situ jeh ... pasal mama nie x banyak sangat .. eh !! x ingat na ckp name die .. hehe ..
name die Che Mazni bt. Hassan ... tapi org panggil die noor atau mani .. org panggil noor tu sbb abah kasi die name Noor Hazirah sbb name che mazni nie x elok maksud nyeh .. aku x tau maksud che mazni tu ape ... sorry ek ... 

nie gambar mama ngan abah .. pasangan yg kekal sehingga akhir hayat ... 

nie mase befday aku ... ktorg sambut kat tempat abg aku selalu memancing .. kat putrajaya ..

i <3 Mama & Abah 4eva ... <3<3


BEBELAN BUDAK PERASAN :)